oooo..skodeng yerkk

Jan 18, 2011

PENAT OKEH..

Mlm2 sblm tido..mesti aku terkebil2, pala otak memikirkan masalah negara..hmmm cam PM pulak fefeling..

Aku rs cam nk pencen awal ler..maleh dh nk kije mkn gaji nih...dok umah, goyang kaki + ngangkang jer..ehhhhhhhh taboleh..taboleh...org laki nih bkn blh caya sgt...

Dh 10 taon keje gomen nih, terasa sgt2 membuhsankan...sbbnya peluang utk menimba pengalaman + ilmu tuh teramatlah terhad..yeler, golongan sokongan kekdahnya..aku dh penat nk amik peksa itu,peksa ini..tp nan hado!!

Mmgler keje nih byk benefitnya..elaun itu..elaun ini..tp mcm aku ckp td ler..ilmu pengetahuan itu tersekat..x semestinya keje sbg PA nih dok menaip, arrange timetable bos, pikap fon, wat claim, book itu, book ini,etc..tp rsnya x slh kalo PA nih diserapkan ilmu dasar pentadbiran, pengkorporatan, pengkomputeran, pengurusan...itu sekadar ilmu..bknnya nk m'ambil alih corak pentadbiran..

Laki aku pun dok bg cadangan soh benti kejer..join bisnes dgn dia..xpun dia ckp, dia soh aku pilih nk wat niaga aper..mcm aku, aku suke buat bakery & mengandam..dahtuh biler laki aku soh gi kusus bakery,kelas andaman & kusus keusahawanan..aku cam tadek feling pulak..

Erm...blom dpt hidayah le kot gamaknya...oh ye!..bln 1 nih gaji aku naik ler..penyelarasan kekdahnya..

4 comments:

-- said...

jgn benti la tapir angkasa oiii..
ko nak buat keje sampingan ape2 pun.. bakery ke.. mengandam ke..mengurut ke... buat lah..tapi jgn la benti keje ni..huh!

nanti gaji keje gomen ko simpan bulat2... duit ko dapat dari ngurut..boleh buat belanja harian.. takpon bagi ke aku...

setuju? kalo setuju..hangguk kepala sekarang!

Effyliani's Life said...

PA tempat aku kena buat mcm2. buat kerja kewangan, turun padang (based on programme dll) so, ilmu xterhad. xpun ko approach je bos bg ko wat kerja admin skit. boleh rasanya .. coz masa kt puu dulu pun aku wat kerja2 admin jugaks.
apa pun ko jgn putus asa cari ilmu ye. :D

zurinhizuddin said...

tapiruddin : cehh..jd tukang urut ko syorkan..sunggoh xbleh blahhhh!!

pataim jd gro pun ok gak khen..bleh pakai gstring labah2..awww

zurinhizuddin said...

meksu : meh sini jwtn EO ko tuh..ko blk asal jd PA..agagaga...aku nih xdek padang, acaner nk turun...tp masa keje kat korp & etmin dulu aku sgt2 enjoi..