oooo..skodeng yerkk

Jan 27, 2011

ASIK BUANG..BUANG..BUANG..BUANG

Tiap2 ari ada jeeeee cite psl buang bayi nih..selak2 cite buang bayi dlm tandas..selak2 cite buang bayi dlm tong sampah..selak2 cite tikam bayi..selak2 cite campak janin/bayi dlm sungai..selak2 cite letak bayi atas bumbung keter kancil..mcm dh xde kesudahan ceritera nih...populariti ngalahkan cite cinte pasah-jejoY.

Sampai naik fedap dan terkepam minda pembaca2 elektronik mahupun media nih disogokkan dgn berita2 hangit macam tuh..sogok duit ngan limau mandarin sedap jugak...

Tak tercapai dek akal aku yg dh nk kertu nih, acaner budak2 yg umor 11,12,13,14,15,16,17 taon nih gheti nk bermukah bagai..tetek baru nk tumboh, bulu pun jarang2 lgk..dah merenyam nk bersedap-sedapan..ada tuh, baru sebesar kismis pertumbuhan tetek memasing, merenyamnyer ngalahkan pondan lorong...aku zaman2 umor mcm tuh..terkinja-kinja main teng-teng, galah panjang, masak2, baling tin, main raundes..

Itu budak2..mgkn boleh dimaafkan sbb otak derang kurang menjana..mgkn masa kecik dorang xminom susu anmam..tp..yg aku xphm nih, pompan2 yg dh capai tahap bulu berserabot nih, pun xder otak bgai ker..dh sedap celup-celup..bunting..celup-celup..bunting..pastu amik jln mudah, campak anak tuh kat mane2 ceruk selagi blh dicampak...

Yeler..benda haram nih mmg sedap ye tak?..uols tgk, betapa mudahnya derang nih buncit..pancut skali trus menjadi..pastu ada lak yg perot x berapa nk nampak even dh sarat 9 bln...pastu nk beranak lg ler mudah..sekali dehem jer dh terburai..pas banak blh jln lgk stedi jer cam xder ape2 yg berlaku even p*p*t dh terkoyak rabak...kuasa ALLAH sumenya kan..

Sedih mmgler sedih biler anak2 yg x berdosa tuh diperlakukan seperti binatang..tpi marah tuh lgk tinggi tahapnya dr sedih..btollah org kata..dlm dunia haiwan xde sifat manusia..tp dlm dunia manusia ada sifat haiwan..

Derang yg jahil nih, x pikir ker..ada pasangan yg dah SAH kawin bertaon2 berusaha nk dptkan anak..siang mlm, pg petang..berdoa..berdoa..berdoa..itu blm lgik kehulur ke hilir utk dapatkan rawatan tradisional ataupun moden..duit abis toksah nk ckpler..wat IVF, suntik hormon, mkn pil kesuburan..mcm2 lglah..sakit tuh toksah ckpler..tp kesungguhan punya pasal utk dptkan zuriat..

Heran aku heran..majoriti org-org melayu berkerak nih ler penjananya..urban sgtker kekdahnya..mintak disimpangkan dan dijauhkan dari keluarga,keturunan serta sahabat-sahabat aku.

Aku berharap pada gadis2 & jantan2 diluar sana yg dah terover limit sosialnya itu, bertaubatlah & menyesali setiap perbuatan yg mungkar itu..mudah-mudahan mendapat tempat yg mulia di sisi ALLAH..ajal maut kite x tao bile kunjungnya..



Motip aku wat syarahan?..emosional okeh..3 elai tisu dh renyuk nih...

4 comments:

Whoopz said...

Apakata kalau bdk2 skrg diwajibkan pakai cawat besi.. Kunci parents pegang.. Sapa yg x pakai kena saman.. :p

-- said...

patutnya itu ari.. KKR jemput ko pir.. bukannye si zain tuh..

zurinhizuddin said...

wops: pakai cawat besi?..pastu nk lock pkai aper?..solek?..cuasoilek?..

ko pakai cawat besi tak skrg nih??

zurinhizuddin said...

pidah: yaa betol..aku sgt bermotivasi..next PRU-13 ko undi aku yerk..parti aku skrg ialah PARTI AL-GOJOH..

jgn undi wosemah okeh!..tipu ahhh..kata cukai suar dlm dihapuskan..aku tgk xder pung...back to rm10=3 elai