oooo..skodeng yerkk

Mar 15, 2011

sikap orang malaysia mmg cemgitu..

hi uols..arinih aku br masuk kije..smlm coti..

asal buat entry jer mesti nk menjoyahkan diri..alah..joyah utk kebaikan xper..bukan rugi sen pun..alih2 rugi air liur jer..nih aku nk citer 2 kejadian yg berbeza, tapi perlakuan yg TETAP same..

Ari sabtu - 12/3/2011 (aku blk jb, x jd blk ari jumaat..maleh nk rebot2 tiket ngan budak cuti sekolah..)

Kilometer 193.8 (mcm peronda plus kekdahnya)..arah ke selatan, pas beberapa meter je dr ayer keroh..jem tahap babi hutan tunggal..adoiyaa..paneh punggung weh..tersenggok2 bas jln..aku yg dok tido memula tuh, xleh nk tido dah..pale pening sbb keadaan trafik yg teramat memualkan...keter, lori, bas, masing2 sume guna emejensi lane..nenong..nenong..nenong...nmpk bomba & polis...watdehel wehhh???..nunnnnnnnnnnnnnn dr jauh dh nmpk ada eksiden yg teruk..keter honda terperosok bwh lori kat lane kanan..acaner lori tuh blh terjebak kat lane kanan pulak..dhler jem teruk, kenderaan yg terhegeh2 guna emejensi nih, dok himpit2 nk tukar lorong pulak bile tgk polis dah letak kon keselamatan..derang nih xleh piker ker, kalo dh cemgitu gayanya mcm mane ambulan nk sampai cpt..dah korang salah guna emejensi lane..bodoh tahap xleh nk diajar..memang nyampah aku tgk driver2 yg xleh nk sabar nih..membahayakan pemandu yg lain, lebih2 lagi pembonceng motosikal..tersangatlah mementingkan diri sendiri..

Dah dgn jem yg cemgitu kan, adaler nyonya sblh aku nih..(aku duduk single seat, nyonya tuh dabel seat)..cucu dia yg dlm umo 3-4 taon nih nk terkencing..mane nk cekau R&R..alih2 nyonya tuh cucuh je punai cucu dia dlm botol mineral..aku nk tergelak pun ada..tingat citer senario..yg anak dia kencing dlm botol tuh, pastu yassin pi minom..ooooooooooo mmg xleh blah kebijaksanaan nyonya tuh..

Aku pun mmg nk terkencing sgt2..huh! puas buat teknik pernafasan agar x terkucil..alhamdulilah lps jer dr kejemman tuh, bas terus lencong ke hentian pagoh..berlari cam usin bol..fuhhh lega...

Bile sampai jb..baru aku sedar, suar aku x berzip...durjana sunggoh!...


-tamat cite ketama-


Ari senin (14/3/2011)- blk kl le kan..pas puas berfoya2..

Lps je dr kulaijaya..aiyakk jem jgk..jem tahap babi hutan betina pulak..tersenggok2, terinsot2 bas weh..rasa cam nk turun je dr bas, jln je kaki..mcm biasa, bile dh jem cemgitu byk le kenderaan salah guna emejensi lane..pehal le korang nih, xleh ke nk berdisiplin skit..menyampah ok!

Dr jauh dah dgr bunyi menjerit2..bunyi siren polis...emejensi lane mmg padat okeh..las2 peronda plus naik moto jer, sbb kenderaan derang xleh lalu..ini sume peel org m'sia yg suka menyalah gunakan emejensi lane...tuh kat dpn, lori hentam divider..terbalik..bergelimpang weh..sorang dh mati..aku dpt tgk dgn jelas, sbb aku dok seat nomot 2 dr dpn...xtaoler acaner ambulan nk lalu utk bg bantuan..

Driver bas dok maki2, marah2 sume pemandu yg pentingkan diri nih..mane2 kenderaan yg asalnya dok lalu emejensi lane, pastu ngimpit2 nk masuk lane kiri..sume kene hon dgn driver bas nih..cam sonok pulak tgk drama akasia nih...

Apaler korang nih..pleaselah jgn salah gunakan lane2 tertentu nih..apa salahnya kite bersabar skit, ini korang pikirkan diri korang je..abih mangsa kemalangan tuh, sape pulak yg nk diselamatkan?..patotnya ambulan blh smpi dlm 20 mnt, mau 3 jam baru sampai..cube korang pikirkan biler korang jd mangsa kemalangan pulak..haaaaaaaaaaaaa ape rasanya biler bantuan kecemasan lambat sampai..alih2 korang yg kojol dulu..

nama je malaysia nih maju..tapi minda rakyatnya tahap ke-3..org batu pun lgk maju..ehh ada lagi ke org batu dlm taon 2011 nih?...

5 comments:

-- said...

adik sangat paham perasaan kakak!
Km193.8 tu beberapa kilometer je dari tempat aku hampir2 jadi arwah pir.. aku km198.1.. situ mmg hot spot selalu je eksiden mintakk nyawa! sampai la ni aku pobia!!

motip ko tak zip suar? nk tunjuk ape?? kencing mesti tak baca doa masok tandas tu..menonong je!

zurinhizuddin said...

kat area simpang 4 tuh lgi pobia weh...tmpt bas delima terbalik teww..

situ area angin lintang, len ler bawak helikopter..blh bwk laju2..

sebek nyawa ko panjang lgk pir..blh kite pakai gencu ebon sesame...

zip suar?..ahahahha..saje nk sho op apam..'4 ur eyes only'..tagline aku..

-- said...

cit..apam tak cukop yis lagi mau so op! ebon pon tamau amik jadi duta!

Whoopz said...

kah kah kah .. Apam x cukup yis.. Jap gwa nak bygkan... Leper je la eyh? Hahahah..

Eh.. Terk0men k0men fida federal highway plak...

Berbalik pada apam td.. Bukan2.. Berbalik pada entry cik puan juin td.. Cara jalan penyelesaian yg plg berkesan gwa rasa la kan.. Ambulan dah x praktikal dibuat dlm bentuk van.. Ambulan skrg harus ada half bulldozer n half kereta perisai.. Br la pemandu2 mesia ni ngeri sket.. N x payah la ada bunyik nen0ng nen0ng lg.. Guna Bunyik machine gun..
Sekian cadangan saya...
Cik puan juin sila bawa cadangan ni ke kebinet dapur..

zurinhizuddin said...

pidah: ciss..sampai ati ko shakap apam kekurangan gizi yis..lebih mendap dr WNA hoccay..ahahah

wops: gelak guling2 bc komen ko...nyampah aku..idea x bernas langsong..okeh nextttttttttttttt