oooo..skodeng yerkk

Nov 25, 2010

WOW!!..TAMBI BERCRITE MELETOP2...

Lokasi : Kawosh stesyen myk Syel, Ol Klang Rot

Smlm aku gi basuh kete kat tmpt biasa..soo pencacai ket situ mmg dh kenal aku ler..geng2 tambi..regular kastemer kekdahnya..*sat lg adaler yg kata aku nih skendel ngan puak2 tambi*

Pas cuci2 bgai, paking kete sblh van persiaran..pemiliknya adalah tambi jgk..

Tambi tua : nmpk turuk kemek kat krete
Aku : a'ah..kene langgar lari
Tambi tua : ayoo..turukler itu macham..tapi kalo itu mau klem insuran pun sama itu jgk susah
Aku : a'ah..yelah kot

(*ntah mcm mane aku blh terjebak dlm drama akasia nih pun aku tatao)

Tambi tua : itu kan, bini aku dulu pun ada jgk langgar itu tiang
Aku : ya ker..abis tuh cedera parah le bini awak?
Tambi tua : Taralah..itu sikit aja kene..bini sy bwk itu keter myvi jgk..bla..bla..blaa..itukan sy punya krete itu hntr perodua centre jgk sumenya..
Aku : oh ye ker..baguslah
Tambi tua : Itu perodua bkn calang2le mau pigi hntr..sy eberitaim ape2 mslh pegi centre dia..itu skali sebis mau dkt 1k..sy tarak hntr dkt workshop biasa2..itu myk tada kualiti..myk perodua bagus..
Aku : sy ok je hntr kat workshop biasa..

(* dh stat dah tambi nih nk kuar citer propa meletop2 dia)..fedap okeh

Tambi tua : ya ka bagus hntr kat workshop biasa?
Aku : ok je..tada masalah..sy pakai myk castrol, tkr oil filter orijenel je
Tambi tua : ya ka itu castrol bagus?(hei..xkn ko tatao, castrol itu bkn sekadar cecair..dia kejuruteraan bendalir okeh)..
Aku : bengap! *ckp dlm hati...

(* biler le tambi tua nih nk bambus..jaki jgk dgr cite sho-op dia tuh..lmbt lg ker kete aku nk siap nih)..

Tambi tua : Inikan van sy nih..sumenya orijenel..itu ari tkr timing belt pun pkai toyota punya orijenel..*hekeleh*
Aku : Sy pun pkai orijenel perodua punya..huh!!..awak tggl di mane?
Tambi tua : Blakang ini aje, sy duduk umah teres 2 tingkat..*sempat lg tuh mesyen brp tingkat umah dia*


Aku????..Menguap2..buat2 t'kejut dpt panggilan, silent modele tuh kekdahnya..giler..ckp sorang2 dlm tipon..ehhhh org berlakon drama tuh pun ckp sorang2 jgk dlm tipon..

Tgh leka berbual2 cam org giler ckp sensorang..

"Adik..kete sudey siap..brp mao bg??"
Mcm biasala machaaa..7 hengget haa...
Baik2 adik..

Setat enjin..babai tambi tua..

4 comments:

-- said...

comel la tapir!! sidang pidato dengan tambi tua... ko jgn memain pir.. kalo dia tak puas ati kang dia panggil saki baki geng patmanaben... awas luk! kene bakar campak dalam sungai Lui luk!!

aku suka yang 'kejuruteraan bendalir' pir..itu ari tengok iklan tu.. aku boleh senyom2 sorang... bendalir pon ade kejuruteraannye yek... 'bendalir' ahahahahaha....

Whoopz said...

Nex time ko pegi trus je ckp kat tambi tu.. 'ko kaya'
Pidah tu duk terbayang 'pertukaran bendalir' ar tu.. Heheh.. Lucah wei..

zurinhizuddin said...

siti tapiruddin: ko xtakot dgn mendrem selbayanagem???..kasik itu tulang jgk ada ket tkt 5...

pirr..ko punya 'bendalir' ada kejuruteraan tak??..hihik..(soklan b'bentuk 18sx, & hanya yg berumor 18++ aje blh m'bcnya)..

whoopz : ai tanak campur antara bendalir u & pydah okeh..nanti castrol xleh cari mkn..sbb dh ada kejuruteraan yg lain..

ahhh..tanak ahh sho-op ckp kaya..harus jd da next soksilawatie..pydah lgk kaya..td dia beli baju rege 35 hengget (pas diskaun 25 hengget ajork) ket pasar tani..

-- said...

Opkos bendalir aku ada kejuruteraan pir.. sebab tu berenang lajuuuuuuu.. zus..zuss..zusss.. zasss!!! sretttttttttt...ha brek pon kene tekan kuat2!

whoopz, kene la terbayang.. ini adelah perkara yang terjadi sehari-harian..eh.. ape ni!!!??

wah..pir.. ko kepoh macam sabawiyah tao cite pasal selbayanagem..kabonya ade antu keling lekat ket dinding.. adik takOt la kakak!!!

jgn mara aaa tapir..aku dah rembat baju putih tuh.. sekian terima kaseyyyy!!