oooo..skodeng yerkk

Feb 24, 2009

EKEKKEKEKE...

hi kengkawan..ape kabare?..lame dah xuplod blog neh..bz sket dgn hal dunia..minggu lps sy ada buat pemeriksaan kesihatan di dwn blok C..byk yg lucu dr yg seriyes..antara pemeriksaan yg dibuat adalah ketinggian, lemak dlm badan, tekanan darah, ukur lilit pinggang, bmi & yg last sekali ialah sesi kaunseling..


Mase sesi kaunseling dgn pemeriksa dr DBKL:
Pemeriksa : Puan nih kurus sgtler
Saya : A'ah..jg badan..ehehhe
Pemeriksa : Tapi berat x belen dgn tinggi
Saya : Ermmm..ape yg perlu sy lakukan yer encik?
Pemeriksa : Nih kurus sgt nih, bile tiup dek angin, mau terbang nih
Saya : Grrrrr...( tarik misai lebat tuh kang!)
Pemeriksa : Puan kena byk mkn protein..blaa...blaa..blaa..Senaman buat tak?.
Saya : Buat encik..
Pemeriksa : Puan buat senaman ape?
Saya : Senaman bukak peti ais & senaman menguatkan rahang..Ekekekek
Pemeriksa : Ahahahhahahahh
Saya : ( tarik misai tuh kang!)
Pemeriksa : Puan dikehendaki buat senaman utk mengekalkan otot2
Saya : Baiklah encik..Ermmm..ape berat yg ideal utk saya ye encik?
Pemeriksa : Kalo ikot ketinggian nih, puan kene tambah berat badan dr 48kg ke 69kg..
Saya : Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa????
Pemeriksa : Ermmm..lemak dlm bdn ok, tekanan darah pun ok
Saya : Pendek kate sumenye ok kan encik..
Pemeriksa : Iya, cume tambah berat badan tuh yer...
Saya : Yolah..thnk yu ye encik
Pulang dgn perasaan btol ke idak nih..dr 48kg kene tmbh 69kg...Yaaa ampunnnn

4 comments:

-- said...

a ah..ye la tuh! ko dengar la ckp abg misai ko tuh..
mau ko jadi Rasaksa Gorgon Wanita Jr.

aku tak pegi pon cek up tu pir..
tak sanggop aku dihina2 byk lemak berkumpul di peha & montot..
tidakkkkkk!

Effyliani's Life said...

hahah juin ... mmg elok pun ko tmbah berat kot tu ... aku yg jauh lebey pendek dr ko pun jauh lebey berat dr ko ... sebab tu aku xg check kesihatan itu hari ... malas dengar leteran kata aku overweight ...hehehe

Unknown said...

Huh nasib bek xg.. kalo tak.. mampos aku kena hina + cerca + nista smp kiamat xley lupa.. mao dia ckp brat ideal aku 10kg sama brat ngn sekampit beras paizah heba poni.

IKLAN: Sebutei beras ibarat setitik ploh petani!!

zurinhizuddin said...

ekekkeke..misai abg tuh gerak2 tau bile dia tertawa manja..alah, aku anggap sume mesin2 tuh rosak jer..