oooo..skodeng yerkk

Jan 19, 2009

PAGI YANG TERKEDU

pagi nih sy gi keje awal yer tuan2/puan2..sy kuar umah kul 6.20pg, ikot federal highway..selalunye kuar rumah kul 6.45 pg ikot NPE..arinih saje try test kuar keje seawal pg..mcm biasa sy memandu dgn jayanya penuh berhati2..keadaan pg nih agak gelap lgk..pemanduan time tuh dlm 40-50km sejm ajork..lps sy kuar selekoh susur nak ke sunway pyramid koz nak buat u-turn, sy tgk side mirror kanan..blakang sy ada penunggang motosikal dan berhampiran penunggang tuh ialah sebijik keter..sekali lgk sy tgk side mirror..TIBA2, penunggang tuh dah melambung tinggi, bededap bunyi dia jatuh, & sreeett motosikal dia terseret kt jln raya..puncanya ialah, kereta yg berhampiran dgn motosikal td telah bergesel, koz kereta tuh nak msk lane sy tapi xlps..ape yg buat sy terkejut ialah, kereta tuh terus overtake kereta sy dan memandu dlm keadaaan teragak2..ohhhh byk cantik muke ngko!..sy pun bg lampu tinggi beberapa kali dgn harapan dia berenti utk bertanggungjawab..ko jgn igt ko blh lari yer!..sy mmg dah cam kete tuh..jenisnya KIA RIO, WARNA KELABU DGN PLAT WNA 6717..pemandu kereta tuh pun teragak2 nak berenti ke tidak, last2 dia berenti di laluan bas..bile berselisih dgn kereta tuh, sy toleh & dia pun menoleh dlm muke yg cuak..sahhhhh!! pemandu yg kuang ajar itu ialah lelaki K**ING berumo dlm awal 50-an..bile sy tgk cermin blakang, sudah byk kereta & moto yg berenti utk memberi bantuan kpd penunggang motosikal tersebut..xtauler nasib penunggang motosikal tuh, harap2 keadaannya tidak kritikal..& penunggang tersebut agak bernasib baik sbb time tuh kenderaan tidak byk...mgkn bkn rezekinya utk m'cari rezeki pd pg isnin nih...

5 comments:

Effyliani's Life said...

aduh pepagi dh tgk xcident ... sebab tulah aku xsuka ikut federal hiway ... baik pg @ mlm. mmg menakutkan lah jalan tu. dh beberapa kali aku tengok penunggang2 terbaring atas jalan federal hiway. eeee itu adalah jln yg sangat ngeri ...

zurinhizuddin said...

btol tuh mek sue..pg nih pegi keje dgn muke yg kelat, muker terkejot,..rasa terkilan pun ada koz xberenti bg bantuan..tapi aku takot tgk darah!!!

-- said...

cite aku di federal lagi ngeri..

taun lepas..
ada satu moto..2 org..tiba2 jatuh..(tegelincir kot..)jatuh betul2 kt depan kete aku..

dua2 org teguling2..
salah sorang.. teguling2 betul2 kt tepi tayar aku.. & moto diorang terseret mendahului kete aku..dan benti betul2 depan kete aku..

kete2 lain seboleh2 nk elak tak telanggar diorang.. sebab diorang mmg teguling2 laju..sampai tebungkas tanah tepi hiwey mase brek kete..

aku dah pelok anak aku kuat2.. takmolah telanggar kepala orang..
asben aku berjaya mengontrol keadaan.. phewwww...
nasib baik smuanye selamat.. jarak tak sampai satu kaki pon kepala ngan tayar beb..

ngeri tak korang???

Unknown said...

Juin.. keta pemangsa tu benti tak akhirnyer?? bertanggungjawap tak si mangkok ayon tuh??

Ko dh tlg bg lmpu kt dia pun dh kira membantu.. dh tu jek yg ko mampu lakukan...bagus jugak bdk juin neh yek!! (skali kala puji p la bdk juin neh)

zurinhizuddin said...

arinih gi keje xlalu dah federal highway..lalo npe blk..fobia..

sue & tapir: lagi gerun aku dgr cite korang..x blh nak aku bygkan keadaan mangsa2 time tuh..nauzubillah

pajelina: hmmm...rasa mcm nak nangis je kat ataih bahu ngko nih, yelah sbb terharu..'hug me!hug me!'..(ayat cam hampeh)..ngehehhehe